Звіт директора школи Кузівої Тетяни Петрівни за 2017 - 2018 навчальний рік

Download
ЗВІТ директора 2017 - 2018 р..pdf
Adobe Acrobat Document 349.4 KB
Download
Звіт директора школи за 2018 - 2019 н.р.
ЗВIТ-КЕРIВН..pdf
Adobe Acrobat Document 321.9 KB

ЗВІТ

ДИРЕКТОРА Кузівої Т.п.

ПРО ФУНКЦІОНУВАННЯ ТА РОЗВИТОК

костогризІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ

 І-ІІІ СТУПЕНІВ

олешКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХерсонСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У 2019/2020 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

 

Суспільство й людське призначення педагога з прадавніх часів полягає в тому, щоб насамперед бути тим, хто взяв на себе соціальну відповідальність за розвивальний характер життєдіяльності дітей, їх залучення до духовно – моральних та інших цінностей, забезпечення близьких і далеких перспектив особистісного зростання, його способів і засобів.

 Настав час підвести підсумки роботи за 2019-2020 навчальний рік. Рік напруженої роботи, творчих здобутків, нових відкриттів.

       Згідно «Примірного Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю» затвердженого наказом  МОН України № 178 від 23.03.2005 року, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 року № 778 п.95 та на виконання Національної доктрини розвитку освіти, п.3 щорічно керівник навчального закладу має звітувати про свою діяльність на зборах педагогічного колективу, батьківською громадськістю.

         Звітування керівників здійснюється з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою.

         Закінчується навчальний рік. Як і кожен з попередніх, він має здобутки і недоліки. Треба якісно і системно проаналізувати, щоб визначити напрями роботи.

      У своїй діяльності протягом звітного періоду, як директор школи, я керувалася посадовими обов’язками,  Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад,  Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами в галузі освіти у цілому та загальної середньої освіти зокрема.

          В основу вибору стратегічних напрямів розвитку школи покладена ідея взаємодії між  закладом загальної середньої освіти та зовнішнім середовищем. Узгодження інтересів і запитів обох сторін, максимальне залучення всіх сфер життя до вирішення завдань освіти, врахування  цінностей сучасної освіти -  наші стратегії:

-         стабільне функціонування навчального закладу та якісне надання освітніх послуг;

-         забезпечення наступності навчального змісту та вимог між дошкільною й початковою, між початковою й основною, між основною та старшою школами;

-          посилення інтелектуально-кадрового потенціалу як важливого ресурсу інноваційного розвитку шкільної освіти;

-          кадрова та ресурсна підготовка учителів, здобувачів освіти до нових вимог оцінювання якості освіти в умовах  незалежного зовнішнього тестування;

-         об'єднання внутрішніх ресурсів освіти та зовнішніх впливів на основі координації соціального, культурного та наукового потенціалу села;

-          створення потужного інноваційного потенціалу освіти на основі сучасних тенденцій розвитку науки та з урахуванням  особливостей школи;

-          формування та запровадження нових механізмів фінансово-економічного та матеріально-технічного розвитку, встановлення прозорості у використанні фінансових і матеріальних ресурсів.

            Головною метою на сучасному етапі навчання наш педагогічний колектив вважає допомогти кожній дитині досягти певних успіхів, реалізувати духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі потреби. Тому співпраця вчителів школи, учнів, батьків і громадських структур спрямована на досягнення кожною дитиною значущих для неї особистісних і колективних успіхів.

      Результати роботи закладу свідчать про те, що в нашій школі працюють професіонали своєї праці, які підтверджують високий статус нашого закладу в освітянському просторі району й рейтинг школи .

      Зусилля педагогічного колективу були спрямовані на виконання головного завдання ­ формування у школярів прагнення до навчання; готовність своєю навчальною, а потім і фаховою працею досягти власного соціального успіху і зробити внесок у громадську, державну справу.

Матеріально-­технічна база школи задовільна й відповідає санітарним вимогам щодо експлуатації навчальних приміщень й надання освітніх послуг.

Проектна потужність будівлі розрахована на 320 учнів.
Загальна площа всіх приміщень –
1941,9 кв.м. Функціонують 11 кабінетів.

       Педагогічному колективу спільно з батьками вдалося провести належну  роботу  щодо охоплення всіх здобувачів освіти с.Костогризове та с. Поди  навчанням.

 В тісному контакті співпрацюємо із керівником  дошкільного навчального закладу «Веселка», Суптелею  І.В. з виконання заходів щодо охоплення навчанням дітей 5-річного віку, майже всі діти даного віку відвідують дошкільний навчальний заклад.

Забезпеченість наступності у роботі дошкільного закладу та школи є довготривалим і нерозривним процесом, а  робота –  системною і плановою; завдання – комплексними й інтегрованими.   Проблема наступності ґрунтується на створенні умов для реалізації в педагогічному процесі дитячого садка та школи єдиної, динамічної, перспективної системи виховання та навчання для продовження вчителями того фізичного, психічного, соціального, мовленнєвого розвитку дитини, який забезпечує дошкілля.

Робота щодо рівного доступу до якісної  освіти, обов’язковості загальної середньої  освіти

Проведено  організаційну роботу,  видано накази:

-               «Про проведення обліку дітей і підлітків шкільного віку та закріплення території обслуговування за вчителями школи на 2019/2020 навчальний рік»;

-               «Про підготовку та організований початок  2019/2020 навчального року»;

-               «Про порядок організації роботи школи у новому навчальному році та дотримання санітарно-гігієнічного режиму»;

-               «Про організацію контролю за відвідуванням учнями занять»;

     -    «Про організацію роботи  з профілактики правопорушень, злочинності, наркоманії, алкоголізму»;

 

      -     «Про  організацію роботи щодо попередження дитячого травматизму, безпеки життєдіяльності»;

      -     «Про організацію роботи з охорони дитинства» і т.д.

На виконання нормативних документів було організовано роботу щодо охоплення навчанням дітей шкільного віку, які проживають у селі.

        У закладі навчалась 1 дитина з особливими освітніми потребами.

          Учень 2 класу Гевко Сергій навчався за індивідуальною формою навчання;

Всього у школі навчалось – 220 здобувачів освіти:

Початкова ланка:

1 клас – 18

2 клас – 23

3 клас- 31

4 клас- 16

Середня ланка:

5 клас- 20

6 клас – 20

7 клас- 24

8 клас- 19

9 клас- 21

Старша ланка:

10 клас-14

11 клас- 14

 

До 1 класу у 2020/2021 навчальному році  планується зарахувати 24 здобувачі освіти.

                  Підвіз. Згідно районної цільової Програми «Шкільний автобус» у 2019-2020 навчальному році здійснювався підвіз до школи 26 учнів та 1 учителя з населеного пункту: с. Поди. В черві місяці пройдено технічний огляд шкільного автотранспорту.

 

У 2019-2020  навчальному році педагогічний колектив працював  над реалізацією установчого етапу  науково-методичної проблеми 

« Компетентнісний підхід та соціалізація творчої особистості в умова нової української школи».

    На протязі навчального року вирішувалися наступні завдання:

·        Оновлення змісту освіти, упровадження інноваційних технологій навчання, виховання, розвитку особистості, оцінювання навчальних досягнень учнів;

·        Застосування технологій, які сприяють діяльнісному,  компетентнісному та особистісно зорієнтованому підходу до організації навчально-виховного процесу;

·        Розвитку позитивної мотивації школярів до навчальної діяльності;

·        Формування  предметних та ключових компетентностей школярів;

·        Підвищення ефективності самоосвітньої діяльності учасників навчально-виховного процесу;

·        Розгалуженість видів творчої  соціальної  діяльності школярів;

·        Розвиток  дитячого  самоврядування;

·        Розвиток культури мислення учнів;

·        Розвиток творчого мислення школярів;

·        Професійна орієнтація учнівської молоді, розвиток рівня правової свідомості;

З метою реалізації  установчого етапу  науково-методичної проблеми  були проведені засідання педагогічної ради:

·        « Проблеми формування мотивації  освітньої діяльності учнів в умовах нової української школи»;

·         « Педагогіка співробітництва вчителя та батьків як головна умова забезпечення успіху кожної дитини в усіх сферах розвитку»;

   Всі засідання педагогічної ради проводилися у нестандартній формі , з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. До підготовки та проведення  кожного засідання педагогічної  ради залучалися практично всі педагоги.

  Згідно плану роботи школи на протязі 2019-2020  навчального року було проведено  засідання круглого столу  « Особливості організації компетентнісно – орієнтованого  навчання в умовах нової української школи. Інтерактивні методи навчання»,  науково – практичний семінар   «Роль класного керівника у формуванні творчо – працездатного учнівського колективу», панорама педагогічних знахідок «Інноваційна діяльність учителя під час планування сучасного уроку»,  тренінги  з молодими вчителями  «Самоосвіта – один із шляхів підвищення професійної майстерності педагога», «Застосування на уроках технологій навчання, які сприяють здійсненню компетентнісного та діяльнісного підходів».

 

  Питання реалізації  науково-методичної  проблеми розглядалися на засіданнях методичної ради школи « Оновлення змісту та форм навчання школярів в умовах реформування освітньої галузі» та « Про стан роботи педагогічного колективу над реалізацією  установчого етапу науково-методичної проблеми школи «Компетентнісний підхід та соціалізація творчої особистості в умовах нової української школи», засіданнях методичних об’єднань вчителів «Виконання планів роботи методичних об’єднань щодо реалізації установчного етапу  науково-методичної проблеми  школи «Компетентнісний підхід та соціалізація творчої особистості в умовах нової української школи», «Використання інноваційних технологій: проблеми та перспективи», « Застосування технологій компетентнісного та діяльнісного навчання як передумова реалізації вимог Держстандарту», нарадах в присутності директора.  На протязі року в школі проведена панорама педагогічних знахідок «Інноваційна діяльність учителя під час планування сучасного уроку», в ході якої вчителі ділилися досвідом своєї роботи, проводили  відкриті уроки та позакласні заходи. З метою підвищення педагогічної майстерності  працівників в школі вже декілька років працює Школа педагогічної майстерності та Школа малодосвідченого вчителя. Активну участь у роботі Школи педагогічної майстерності приймають досвідчені вчителі Аненко Л.В.,  Кудря В.М., Цаларунга О.І., Бущук І.А., Бурдюг Т.В.,  які проводять заняття та надають допомогу своїм колегам у оволодінні інноваційними технологіями навчання та виховання. Роботою Школи малодосвідченого вчителя керує досвідчений вчитель, вчитель вищої категорії, вчитель-методист Кудря Валентина Михайлівна. На заняттях Школи педагоги-наставники допомагають молодим колегам в засвоєнні основ педагогіки та психології. З метою становлення молодого педагога було проведено тренінги  з молодими  вчителями «Самоосвіта – один із шляхів підвищення професійної майстерності педагога», «Застосування на уроках технологій навчання, які сприяють здійсненню компетентнісного та діяльнісного підходів ».

   Кожного місяця на допомогу педагогічному колективу випускався методичний бюлетень, у якому відображалися всі основні питання навчально-виховного процесу, новинки педагогіки та психології.

     У 2019-2020  навчальному  році вчителі вищої категорії  Кудря В.М., Бущук І.А.,  Цаларунга О.І. продовжували  роботу над створенням програм інтердисциплінарних курсів за вибором ( біологія, екологія та хімія, зарубіжна література, мистецтво).  

   З метою корекції методичної роботи в школі видаються накази  « Про ефективність навчально-методичної роботи» та « Про затвердження структури  навчально-методичної роботи», результативність методичної роботи заслуховувалася на засіданні методичної ради школи, нараді в присутності директора, на  засіданні педагогічної ради « Моніторинг освітньої діяльності педагогічного  колективу  за  2018-2019  навчальний рік».

  Згідно плану роботи школи двічі на місяць проводяться оперативні наради, на яких заслуховуються питання відвідування здобувачами освіти школи,  стану освітнього процесу, курсової перепідготовки вчителів, організації та проведення атестації педагогічних кадрів, роботи з обдарованими та талановитими учнями, про  дотримання техніки безпеки учасниками освітнього процесу,  тощо.

  Постійному підвищенню професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної культури педагогів сприяє робота методичних об’єднань вчителів. На протязі 2019-2020  навчального року у школі працювало  чотири  методичні обєднання: гуманітарного профілю (керівник Цаларунга О.І.), природничого-математичного профілю ( керівник Бущук І.А.), вчителів початкових класів (керівник Бурдюг Т.В.) та класних керівників  (керівник Філенко А.Ю.).

 Діяльність методичних об’єднань вчителів зумовлена завданнями, які педагогічний колектив ставив на навчальний рік. Засідання методичних об’єднань проводилися згідно плану та надавали значну підтримку професійному зростанню вчителів. На рівні методичних об’єднань готувалися тексти контрольних зрізів знань,  завдань для проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад, конкурсів знавців української мови імені П.Яцика та конкурсу Т. Шевченка,  проводився  моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти, аналіз результатів перевірки стану викладання  навчальних предметів, вивчалися основні аспекти  установчого  етапу науково-методичної проблеми « Компетентнісний підхід та соціалізація творчої особистості в умовах нової української школи».

   Вчителі школи приймали активну участь у методичній роботі району, були активними учасниками проведення районних семінарів, засідань методичних обєднань та циклових комісій. Так, у 2019  році на базі школи був проведений семінар вчителів  української  мови   і літератури та мистецтва «Інтегровані уроки української  літератури, мистецтва та технологій як ефективне середовище естетичного компоненту розвитку учнівської молоді».

Рік

Вчитель року,

Директор школи

Класний керівник року

2014

1

-

2015

1

1

2016

1

-

2017

1

-

2018

-

-

2019

1

-

    Професійному росту вчителя сприяє участь педагогів у проведенні професійних конкурсів. У  2019  році вчитель початкових класів Бекер Т.В. прийняла участь у проведенні  І  етапу конкурсу «Вчитель року – 2019»  у номінації  «Початкова школа» та стала його лауреатом .

 

   На протязі 2019-2020  навчального року значно підвищилася  роль іноформаційно-комунікаційних технологій навчання у навчально-виховному процесі. На належному рівні комп’ютерна грамотність педагогічних кадрів: всі  вчителі володіють комп’ютером на рівні користувача, більшість педагогів мають персональні комп’ютери.  Всі вчителі використовують інформаційно-комунікаційні технології під час проведення уроків та позакласних заходів. Активно  застосовуються   інформаційно-комунікаційні технології у методичній роботі школи. Протягом навчального року всі педагогічні працівники  пройшли  онлайн-навчання  «Дія. Цифрова грамотність» та одержали відповідні Сертифікати.

   Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів, яка проводиться відповідно до Законів України « Про загальну середню освіту» ( ст. 48), « Про освіту» ( ст. 54), та Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Атестація педагогічних працівників проводиться з метою активізації творчої професійної діяльності вчителів, стимулювання безперервної фахової й загальної освіти, якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання та виховання, забезпечення соціального захисту компетенції педагогічної праці.

   У 2019-2020  навчальному році атестація здійснювалася за перспективним та річним планами. Аналізуючи стан її проведення, слід відзначити, що адміністрацією школи для цього були створені сприятливі умови, а саме: проведені інструктивно-методичні наради з метою вивчення нормативних документів, засідання методичних об’єднань, оформлено в шкільному методичному кабінеті стенд « Атестація», розроблені перспективні заходи щодо підготовки й проведення атестації та план роботи атестаційної комісії, уточнені списки вчителів, які повинні атестуватися в поточному році.

    У 2020  році атестаційною комісією школи про атестовано вчителя  трудового навчання  Кузіву Т.П.  на відповідність раніше встановленій кваліфікаційній категорії «Спеціаліст вищої категорії» та присвоєння педагогічного звання «Старший вчитель»  і  вчителя  початкових класів Бекер Т.В. на встановлення кваліфікаційної категорії « Спеціаліст першої категорії».

    На протязі навчального року вчителі  школи  активно залучалися до участі у проведенні моніторингу стану викладання навчальних дисциплін. Але протягом останніх декількох  навчальних років  це питання потребує значного вдосконалення , бо результативність даної роботи бажає бути кращою, педагоги  не виявляють достатньої активності з даного виду діяльності, причому ця активність дедалі більше падає. Тому в наступному навчальному році адміністрації школи  саме цьому питанню 

слід приділити більше уваги, запровадивши способи заохочення педагогічних працівників  до виконання даної діяльності.

   У 2019-2020  навчальному році педагогами  приділялася належна увага увага роботі з обдарованими та талановитими школярами. Продовжує працювати учнівське наукове товариство «Еврика». Вчителі-консультанти Кудря В.М.,  Цаларунга О.І., Бущук І.А.  активно працювали разом зі своїми вихованцями над вибраними темами наукових досліджень, готуючи школярів до захисту науково-дослідницьких робіт.

   Дещо покращилася  активність педагогічного колективу в організації школярів для участі у Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах. У 2019-2020 навчальному році учні школи  прийняли участь в конкурсах  «Геліантус», «Соняшник», «Чарівна квітка», одержавши сертифікати учасника, сертифікати з добрим та відмінним результатом.

    У 2019-2020  навчальному році  педагоги школи приділяли увагу  підготовці школярів до участі в проведенні Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.  Але у 2019-2020  навчальному році  через об’єктивні причини якість підготовки школярів до участі у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, у порівнянні з 2018-2019 навчальним роком залишилася на тому ж рівні: 2 учня школи стали переможцями ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад : учень 11 класу , Тимашов Андрій , став переможцем  ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії  (Диплом І ступеня, вчитель Кудря В.М.) та Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій ( Диплом ІІ ступеня) ( вчитель Спільна Т.С.). З об’єктивних причин (складні погодні умови та хвороба  здобувачів освіти ) учні школи не взяли участь у ІІ етапі олімпіади з математики.  На жаль, все більше педагогів школи не подають заявки  на участь здобувачів освіти у проведенні ІІ етапу  Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. У 2020-2021 навчальному році адміністрації школи необхідно вирішити питання стимуляції вчителів до активізації роботи з обдарованими школярами. Учениця 7 класу Шешеня Маргарита стала переможцем ІІ етапу конкурсу імені Тараса Шевченка ( вчитель Третяк К.М.).

    Порівняльний аналіз якості підготовки учнів школи до участі у Всеукраїнських олімпіадах наступний:

 

Рік

ІІ етап олімпіад

ІІІ етап олімпіад

Робота в МАН

2014

7

-

1

2015

7

1

1

2016

5

1

1

2017

3

-

-

2018

2

-

                 1                

2019

2

-

-

 

   Так, якщо у 2014-2015 навчальному році наші учні мали 7 призових місць у ІІ етапі та одне призове місце в ІІ етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт,  в 2015-2016  навчальному році ми також мали  сім призових місць у ІІ етапі, одне місце-в ІІІ етапі та одне місце в ІІ етапі конкурсу-захисту робіт МАН, у 2016-2017 навчальному році – п’ять  призових місць в ІІ етапі олімпіад та одне – в ІІІ етапі, 2017-2018 – 3 призових місця у ІІ етапі (в деякій мірі на це були об’єктивні причини), у 2018-2019 – 2 призових місця у ІІ етапі, у 2019-2020 – 2 призових місця. Проте проведений аналіз вказує, що за останній навчальний рік якість підготовки вчителями школярів до участі в учнівських олімпіадах  значно знизилася. Хочеться сподівалися, що у наступному навчальному році  питання якості підготовки школярів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах буде розв’язано позитивно.

  Разом з тим аналіз методичної роботи показав, що потребує вдосконалення система залучення вчителів до участі в проведенні моніторингових досліджень результатів навчально-виховного процесу та система підготовки школярів до участі у проведенні Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін ( активізувати роботу по залученню вчителів до якісної підготовки школярів до участі у ІІ етапі олімпіад).

   Навчально-виховний процес повністю забезпечений фахівцями, які мають спеціальну освіту й володіють державною мовою. Велику увагу адміністрація школи приділяє якісному добору й розподілу кадрів, ураховуючи фахові, технологічні, вікові особливості.

   У 2019-2020  навчальному році практично усі вчителі школи мають вищу педагогічну освіту, що становить 96% (  у 2011-2012 навчальному році-86%). За останні роки  педагогічний колектив значно «помолодів»: 25% педагогів мають вік до 30 років. За віком переважають учителі від 30 до 50 років

( близько 50%), які мають педагогічний стаж роботи понад 10 років. Адміністрація школи надає можливість кожному педагогу удосконалити свою фахову майстерність на курсах підвищення кваліфікації при Херсонській академії неперервної освіти та проходити атестацію. Станом на серпень  2020  року  курсову перепідготовку проходять  2  педагога (очно-дистанційна та дистанційна форми),   згідно плану підвищення кваліфікації ще повинні пройти 3 педагога.

   Починаючи з 2009 року почав зростати якісний склад педагогічного колективу, на що вказують результати атестації педагогічних працівників:

Рік

Вч. ІІ категорії

Вч. І категорії

Вч. вищої категорії

Педагогічне звання

2015

6

2

9

6

2016

4

4

9

9

2017

3

4

8

7

2018

3

4

8

7

2019

2

6

6

6

   В результаті станом на 2019 рік   відсоток  педагогічних працівників, які мають кваліфікаційну категорію « Спеціаліст вищої категорії» становить 30%

(  у порівнянні з 2009 роком-8%), педагогічне звання « Старший вчитель»

( 2019 рік- 25 %, 2009 рік-4%), педагогічне звання « Вчитель-методист»

( 10 %).

   Члени педагогічного колективу діляться досвідом своєї роботи на сторінках професійних періодичних видань, у видавництві « Шкільний світ» та

« Основа», приймають участь в обласних та Всеукраїнських конференціях:

Рік

Кількість публікацій

2013-2014

6

2014-2015

4

2015-2016

5

2016-2017

4

2017-2018

3

2018-2019

6

2019-2020

7

   Вчителі школи активно впроваджують в практику своєї діяльності інформаційно-комунікаційні, особистісно зорієнтовані, здоров’язбережувальні технології навчання та виховання школярів, технології, які сприяють компетентнісному та діяльнісному підходу, елементи інтерактивних технологій.

   Адміністрацією школи здійснювалася система контролю за навчально-виховним процесом за такими напрямами: якість знань учнів за результатами річного оцінювання; якість викладання навчальних предметів та якість знань; стан виконання всеобучу; продовження навчання учнями 9-го класу та вступ учнів 11-х класів до вищих навчальних закладів; участь школярів у конкурсах, олімпіадах, МАН.

   Проаналізувавши результати річного оцінювання учнів за 2019-2020 навчальний рік та порівнявши їх з 2018-2019  навчальним роком, одержали  наступні результати:

Класи

2018-2019 н.р.

2019-2020 н.р.

В.Р. %

Д.Р. %

Якість

знань

В.Р. %

Д.Р. %

Якість

знань

3 (4)

10

50

60

13

50

63

4 (5)

18

45

63

10

50

60

5 (6)

-

45

45

-

40

40

6 (7)

8

25

33

4

25

29

7(8)

5

-

5

-

-

0

8 (9)

9

13

22

10

24

34

9 (10)

-

45

45

-

43

43

10

( 11)

-

28

28

-

21

21

Всього по школі

5

32

37

5

32

37

   Аналізуючи результати таблиці, можна зробити висновок, що, у порівняні з 2018-2019 навчальним роком простежується  підвищення  якості знань   4-му та 9-му  класах.  В інших класах якість знань у порівнянні з 2018-2019 навчальним роком дещо знизилася, найбільш суттєво – у 8  класі (з 5 % до 0 %).  В загальному по школі якість знань учнів у 2019-20120 навчальному році залишилася на рівні 2018-2019 навчального  року.

В новому навчальному році кожен учитель повинен організувати індивідуальну підготовку учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах із навчальних предметів  на диференційованій основі в урочний та позаурочний час., а заступнику директора школи з навчально-виховної діяльності, Аненко Л.В.,  взяти на контроль якість викладання навчальних предметів.

       Важливою складовою збереження здоров'я дітей є збалансоване харчування. У режимі роботи школи велике значення надається організації раціонального збалансованого харчування

У школі з 02.09.2019 р. було організовано харчування для  учнів школи, у тому числі для дітей:

-          учасників АТО – 8

-          ті які знаходяться під опікою – 13

-         за довідками УСЗН протягом року – 12

 

-         за батьківські кошти – 70

        У шкільній їдальні  наявні усі необхідні журнали (відповідно до організаційно-методичних вказівок з організації харчування).

         Раціональне харчування учнів організоване на основі циклічного перспективного меню, яке погоджується Управлінням  Держпродспоживслужбою у Олешківському районі.

         Їжа  в їдальні завжди  доброякісна, має привабливий вигляд і гарні смакові якості, щоденно перевіряється,  робиться запис у «Журналі бракеражу готової продукції», відбираються добові проби.

На особливому контролі у адміністрації перебуває питання  виконання  норм харчування.

Налагоджено контроль за дотриманням на харчоблоці  санітарних  вимог  щодо обладнання, прибирання, миття посуду, видачі готової  їжі. Їдальня в належній кількості забезпечена миючими та дезінфікуючими засобами,  проводиться щоденне прибирання з дезінфекцією та генеральне прибирання відповідно до санітарних правил та вимог, посуд миється із застосуванням дозволених миючих засобів.

         Періодично харчування школярів перевіряють працівники Управління             Держпродспоживслужби.

          Значну роль в організації харчування й контролю за ним у школі відіграє комісія громадського контролю за якістю харчування. До складу комісії входять:  директор,  медична сестра, голова батьківського комітету школи, інші представники батьківської громадськості.

           Питання організації харчування періодично заслуховується на  загальношкільних батьківських зборах, засіданнях ради школи, нарадах при директорові.

Батьки учнів добре поінформовані  з питань організації харчування, якості їжі та санітарного стану в їдальні.

         У школі оформлено постійно діючий інформаційний стенд для батьків та учнів, який містить щоденне меню з переліком страв,графіки роботи шкільної їдальні, харчування учнів у шкільній їдальні, чергування вчителів у їдальні під час прийому їжі дітьми.

          У 2020/2021 навчальному році необхідно:

-      продовжити роз’яснювальну роботу серед учнів та батьків  щодо значення та ролі гарячого харчування на організм дитини;

-      продовжити роботу щодо організації харчування учнів у школі, залучення спонсорських коштів на гаряче харчування, організацію питного режиму, проведення поточного ремонту приміщення їдальні,  технічного обладнання;

-         виконання нормативності щодо організації харчування.

Згідно з декларацією прав дитини, Конвенцією про права дитини, Сімейним кодексом України, Законом України від 28.02.1991 №796 «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», Указом Президента України від 21.01.2001 №42/2001 «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей», на підставі соціальних паспортів класів у школі створено банк даних на дітей пільгових категорій, який протягом навчального року змінюється і поновлюється залежно від кількісного складу здобувачів освіти кожної категорії.

Належна увага приділяється реалізації державної політики щодо забезпечення прав дітей з особливими потребами на якісну освіту.          

                     З метою забезпечення умов для безперешкодного доступу до навчального закладу осіб з обмеженими фізичними можливостями, облаштовано пандус.

Для координації роботи з дітьми пільгового контингенту, захисту їхніх прав та інтересів  призначено громадського інспектора з охорони дитинства. З метою висвітлення  їхніх прав та обов’язків, підготовки до життя класні керівники згідно з планами виховної роботи проводять заходи для таких дітей.

       У 2020/2021 навчальному році необхідно продовжувати роботу з  виконання законодавства України із соціального захисту учнів пільгових категорій.

         З 1 вересня 2020 року до штатного розпису закладу вводиться посада практичного психолога.

          Медичне обслуговування співробітників школи та учнів здійснюється  , амбулаторією загальної практики сімейної медицини  с.Раденськ».  Всі працівники школи мають медичні книжки та вчасно проходять медичні профілактичні огляди.                                       

     У зв’язку з відсутністю в штатному розписі медичної сестри, контроль за зовнішнім виглядом учнів, станом їхнього здоров'я, виконання правил особистої гігієни здійснюють учителі, класні керівники та медична сестра Костогризівського ФАПу Кінідра Н.А. яка працює  лише на 0,25 ставки .

     З учнями школи проводять бесіди, анкетування, диктанти з профілактики грипу, вірусного гепатиту, туберкульозу, особистої санітарії та гігієни.

У 2020/2021 навчальному році необхідно:

-         продовжити роботу щодо здійснення контролю за медичним

обслуговуванням здобувачів освіти;

      - Проводити просвітницьку роботу, серед учнів, батьків щодо здорового способу життя,а особливо в період розповсюдження СОVID – 19, медичного обслуговування здобувачів освіти у школі;

      - оформити листи здоров’я на початок навчального року та вносити зміни після профілактичного медичного огляду;

      - проводити фізкультхвилинку, загальнорозвиваючі вправи на уроках для профілактики захворюваності учнів;

     - продовжити роботу у мережі «Шкіл сприяння здоров’ю», проводити роз’яснювальну роботу з батьками щодо необхідності контролю за реальним станом здоров’я, співпраці із шкільною психологічною службою щодо формування навичок здорового способу життя.

Складовою збереження і відновлення здоров'я школярів є залучення їх до змістовного літнього відпочинку та оздоровлення яке в цьому літньому періоді покладається повністю на батьків та осіб, що їх замінюють.

 

Виховна,  позаурочна діяльність

   Адміністрацією школи та педагогічним колективом  створено систему виховної  роботи, структура якої забезпечує реалізацію завдань всіх її напрямків через проведення різних форм виховної  діяльності у процесі навчання і позакласній діяльності, впровадження у виховний процес інноваційних технологій, розвиток творчих здібностей учасників навчально-виховного процесу, роботу органів учнівського самоврядування, співпрацю трикутника «школа-учні-батьки».

   У 2019/2020 навчальному році педагогічний колектив  продовжив працювати над реалізацією виховної теми«Створення оптимальних умов виховного простору з метою формування ключових компетенцій педагогічний та учнівських колективів на основі використання інноваційних технологій в атмосфері співробітництва і конструктивної взаємодії»

 У 2019-2020 навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.

Пріоритетними  напрямками виховної роботи  на 2019/2020  навчальний рік  було визначено:

·         впровадження Основних орієнтирів  виховання учнів 1-11 класів  загальноосвітніх навчальних закладів України;

·         створення в закладі цілісної моделі виховної системи;

·         посилення національно-патріотичного характеру навчання та виховання;

·         удосконалення превентивного виховання;

·         урізноманітнення форм і методів співпраці школи і сім’ї;

·         інтегрування зусиль органів учнівського самоврядування  та батьківської громади, педагогічного колективу при організації виховної роботи;

·         забезпечення відзначення важливих пам’ятних  та ювілейних дат 2019/2020 навчального року з метою створення ефективної системи національно-патріотичного виховання, морально-духовного, культурного розвитку дитини;

·         максимальне охоплення учнів позакласною та позашкільною роботою

та інші.

  

Виховна робота у 2019-2020 н.р. була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя , на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі ,мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.

   У навчальному закладі сформовано шкільні традиції проведення таких заходів - Свято Першого дзвоника; День вчителя; Осінній ярмарок; Новорічні ранки для учнів молодшої, середньої ланки та новорічний карнавал для старшокласників;  День Захисника Вітчизни; 8 березня; День Перемоги; Свято Останнього дзвоника. При проведенні цих свят охоплено 100%  учнів школи , батьківський комітет та колектив школи.

  Вся виховна робота в школі протягом 2019–2020 н.р. була спрямована в руслі національно-патріотичного виховання учнів, тобто у молодого покоління виховувалось почуття патріотизму, формування особистості здійснювалось на засадах духовності, моральності, толерантності.

    Виконувались основні засади Концепції національної системи виховання дітей та молоді у національній системі освіти, положення програми Міністерства освіти та науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 кл. загальноосвітніх 

 У закладі ведеться робота щодо виконання наказів про вчинення булінгу серед учнівської громади. У лютому 2020 року пройшов місячник «Зупинимо булінг разом». Для учнів1- 4 класів проведене спортивне свято «Тато, мама, я – спортивна сімˈя».

  Виховна робота в Костогризівській ЗОШ І-ІІІ ступенів  передбачає кінцеву мету – забезпечити суспільство високоінтелектуальною, духовно багатою, толерантною елітою, виховати життєвокомпетентну, творчу особистість, здатну до розвитку, самовдосконалення, як громадянин, професіонал, носій культури, сім’янин. Шляхи досягнення мети вбачаємо в запровадженні сучасних моделей виховання, у впровадженні й апробації інноваційних технологій виховання, планування відповідно до «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».

Разом з тим під час організації виховної роботи у школі є ряд недоліків.

Класним керівникам слід більше уваги приділяти  вихованню естетичних смаків учнів, їх зовнішньому вигляду, формуванню колективізму, небайдужості, культури поведінки, вмінню виступати перед аудиторією та ін. (особливо під час проведення відкритих виховних заходів). Усе це необхідно для розвитку індивідуальних здібностей дитини, формуванню особистості. Потребує активного розвитку та вдосконалення робота шкільного самоврядування.

     Фінансово-господарська робота

         Найважливішою справою керівника є створення належних умов, забезпечення світлового, температурного режиму, санітарного стану, зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази, тому ці питання знаходяться на особистому контролі.    

За рахунок бюджетних асигнувань здійснюється виплата заробітної плати, оплата комунальних послуг.

З метою збереження та зміцнення матеріально-технічної бази для покращення навчально-виховного процесу було здійснено ряд заходів по зміцненню матеріально-технічної бази школи за звітний  період.

Будівельним підприємством «КРЕДО С» здійснюється капітальний ремонт будівлі Костогризівської ЗОШ І – ІІІ ступенів, а саме: капітальний ремонт дерев’яної підлоги спортивного залу, капітальний ремонт освітлення закладу, часткова заміна каналізації в шкільній їдальні та заміна двох мийних раковин.  На 56.142 грн. замовлено та виготовляються сучасні стенди та книжкові стенди для навчального закладу. Батьківськими комітетами проведено косметичні ремонти класних кімнат на загальну суму – 3718 грн. Придбано додатково вогнегасники для дотримання та забезпечення пожежного захисту. Проведено фарбування шкільної металевої огорожі. Розпочато косметичний ремонт приміщення школи.

Для попередження розповсюдження СОVID – 19 серед усіх учасників навчально – виховного процесу у червні місяці було здійснено пере уточнення коштів та придбано 2 безконтактних термометри, дезінфектори для рук та приміщень, медичні рукавички та захисні одноразові маски в обмеженій кількості.

            Реалізувати заплановані заходи, забезпечити комплексний підхід до управління навчально-виховним процесом можливо за умови правильної організації учительського, технічного й учнівського колективів на виконання поставлених завдань, постійного контролю за всіма напрямками діяльності школи.

          Таким чином, завдяки спільним зусиллям відділу освіти,культури, сімї, молоді та спорту Олешківської районної державної адміністрації начальник Зарівний О.Г., Олешківської районної ради голова Потоцький П.Б., Центру  ОУЗОР начальник Литвиненко М.Ю., районного  депутатського корпусу, технічного персоналу, педагогічного колективу, здобувачів освіти, батьківської громадськості,  забезпечено сталий розвиток школи.    

         Слово подяки всім, хто допомагав вирішувати усі фінансові питання та питання навчально - виховного процесу.

        

 

 

 

Директор школи                                           Т.П.Кузіва