Тиждень безпеки дорожнього руху.

З 17 по 21 травня проведено бесіди з батьками учнів, в школі розміщені інформаційні плакати щодо попередження дорожньо-транспортного травматизму.

Робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності в школі здійснюється відповідно до Законів України:

·         «Про освіту»,

·         «Про охорону праці»,

·         «Про пожежну безпеку»,

·         «Про дорожній рух»

З працівниками школи проводиться вступний, первинний, повторний та цільовий інструктажі з охорони праці.

Для кожного навчального кабінету, які пов`язані з можливістю отримання учнями травм або загроз їхньому здоров`ю під час практичних чи лабораторних робіт, розроблено відповідні інструкції з охорони праці та правила техніки безпеки у цих кабінетах. У таких класних кабінетах школи створені куточки з охорони праці, систематично ведуться журнали реєстрації інструктажів.

Діяльність школи спрямована на дотримання санітарно-гігієнічних норм, у відповідності до ДержСанПіН.

·         Усі навчальні приміщення школи мають природнє освітлення. Штучне освітлення школи забезпечується люмінесцентними лампами.

·         Чистота повітря в школі забезпечується регулярним вологим прибиранням та провітрюванням класів на перервах.

На кожному поверсі у коридорах розміщені плани евакуації.

Згідно річного плану роботи в школі проводяться тижні з безпеки життєдіяльності та охорони праці, у рамках яких проходять відкриті уроки, виховні години, конкурси малюнків, творів. Щорічно, весною, учні нашої школи беруть участь у Всеукраїнському конкурсі дитячо-юнацької творчості "Безпека в житті - життя в безпеці".

З метою створення здорових і безпечних умов навчання і праці, запобігання виробничого травматизму, дотримання норм і правил охорони праці та безпеки життєдіяльності запроваджено оперативно-адміністративний контроль з охорони праці.

Адміністрацією школи здійснюється постійний контроль за своєчасним навчанням педагогічних працівників навчального закладу з охорони праці та безпеки життєдіяльності, проведенням інструктажів з працівниками, учнями на заняттях та уроках (фізики, хімії, біології, трудового навчання, інформатики, фізкультури, ЗВ, при організації суспільно-корисної праці масових позакласних заходів).

В школі добре організована робота щодо запобігання виробничого травматизму. Профілактична робота, яка постійно проводиться педагогічним колективом щодо запобігання травматизму в побуті та під час навчально-виховного процесу має позитивний результат.

Наказу МОН України від 01.08.1981 р. № 563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах»

 

 

Охорона праці в школі

Працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи, а також студенти під час проходження практики проходять вступний та первинний інструктажі, навчання і перевірку знань з питань охорони праці, правила надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також правила поведінки у разі виникнення аварії.

Працівники, що виконують роботи з підвищеною небезпекою чи працюють там, де є необхідність у професійному відборі, проходять попереднє спеціальне навчання і перевірку знань з питань охорони праці в терміни, встановлені відповідними нормативними актами про охорону праці, але не рідше одного разу на рік.

 

Систематичне підвищення рівня знань працівників навчального закладу з питань охорони праці та профілактична робота щодо запобігання травматизму проводиться один раз на 6 місяців, а з працівниками, що виконують роботи з підвищеною небезпекою - один раз на 3 місяці.


Охорона праці в школі

·         Наказу МОН України від 01.08.1981 р. № 563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах»

·          

·         Наказ МОН молодьспорту від 19.03.2012 р. №308
"Про навчання та перевірку знань новопризначених посадових осіб" (переглянути).

·         Наказ МОН України від 01.08.2001 р. №563

·         "Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах"
та 
Наказ МОН України від 20.11.2006 р. №1297/13171
"Про затвердження Змін до Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти" (переглянути).

Норми законодавства щодо охорони праці:

Кодекс законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII

·         ст. 153
- забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці покладається на власника або уповноважений ним орган;
- власник або уповноважений ним орган 
не вправі вимагати від працівника виконання роботи:
– поєднаної з явною небезпекою для життя – в умовах, що не відповідають законодавству про охорону праці;
- працівник має право відмовитися від дорученої роботи, якщо створилася виробнича ситуація, небезпечна для його життя чи здоров’я або людей, які його оточують, і навколишнього середовища;
- на власника або уповноважений ним орган покладається 
систематичне проведення інструктажу (навчання) працівників з питань охорони праці.

·         ст. 159
Працівник зобов’язаний:
– знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;
– додержувати зобов’язань щодо охорони праці, передбачених колективним договором (угодою, трудовим договором) та правилами внутрішнього трудового розпорядку підприємства, установи, організації

Закон України «Про освіту» від 23.05.1991 № 1060-ХІІ

·         ст. 26
Забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання, праці та виховання у навчальних закладах покладається на:
– власника або уповноважений ним орган;
– керівника навчального закладу.

·         ст. 57
Держава забезпечує педагогічним та науково-педагогічним працівникам належні умови праці, побуту, відпочинку, медичне обслуговування

Закон України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII

·         ст. 6
Умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства

·         ст. 13
Роботодавець зобов’язаний:
– створити на робочому місці умови праці відповідно до нормативно-правових актів;
– забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.

·         ст. 14
Працівник зобов’язаний:
– дбати про особисту безпеку і здоров’я, а також про безпеку і здоров’я оточуючих людей в процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території підприємства;
– знати і виконувати вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;
– проходити у встановленому законодавством порядку попередні та періодичні медичні огляди.
Працівник несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.

·         ст. 15
- на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці;
- на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку;
- на підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку;
- служба охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю.

·         ст. 18
працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії;
не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці;
- у разі виявлення у працівників, у тому числі посадових осіб, незадовільних знань з питань охорони праці, вони повинні у місячний строк пройти 
повторне навчання і перевірку знань.

·         ст. 22
роботодавець повинен 
організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнськими об’єднаннями профспілок.

·         ст. 23
працівникам та (або) їхнім представникам 
забезпечується доступ до інформації та документів, що містять:
– результати атестації робочих місць;
– заплановані роботодавцем профілактичні заходи;
– результати розслідування, обліку та аналізу нещасних випадків і професійних захворювань і звіти з цих питань;
– повідомлення, подання та приписи органів державного нагляду за охороною праці.

Указ Президента України «Про День охорони праці» від 18.08.2006 № 685/2006

·         В Україні установлено День охорони праці, який відзначають щорічно 28 квітня — у Всесвітній день охорони праці

Порядок розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270

·         п. 3
розслідуванню підлягають, зокрема, такі нещасні випадки, що сталися під час:
– прямування на роботу чи з роботи пішки, на громадському, власному або іншому транспортному засобі, що не належить підприємству, установі або організації (далі — організації) і не використовувався в інтересах цієї організації;
– участі у культурно-масових заходах, спортивних змаганнях;
– проведення культурних, спортивних та оздоровчих заходів, не пов’язаних з навчально-виховним процесом у навчальних закладах.

·         п. 4
факт ушкодження здоров’я внаслідок нещасного випадку встановлює і засвідчує лікувально-профілактичний заклад;
- документом, який підтверджує ушкодження здоров’я особи, є 
довідка лікувально-профілактичного закладу.

Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563

·         п. 1.5
організація роботи з охорони праці в навчальних закладах покладається на їх керівників;

·         п. 1.6
навчання та перевірка знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності працівників навчальних закладів проводяться відповідно до:
– Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (далі — Типове положення);
– Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.04.2006 № 304.

·         п. 1.7
інструктажі з питань охорони праці з учасниками навчально-виховного процесу в навчальних закладах проводяться відповідно до Типового положення.

·         п. 3.2
органи управління освітою:
– здійснюють керівництво і контроль за організацією роботи з охорони праці в навчальних закладах;
– забезпечують функціонування системи управління охороною праці в навчальних закладах;
– забезпечують виконання нормативно-правових актів з охорони праці в навчальних закладах та відповідних приписів органів державного нагляду за охороною праці тощо;
– надають необхідну допомогу щодо створення безпечних умов проведення навчально-виховного процесу в навчальних закладах;
– систематично заслуховують керівників навчальних закладів про стан роботи з охорони праці;
– забезпечують навчальні заклади законодавчими та нормативно-правовими актами з охорони праці;
– здійснюють контроль за якістю виконання будівельно-монтажних робіт на новобудовах навчальних закладів;
– не допускають уведення в експлуатацію об’єктів освіти з порушеннями технологічного циклу;
– організовують і проводять приймання навчальних закладів до нового навчального року відповідними комісіями;
– визначають базові (опорні) навчальні заклади щодо створення здорових і безпечних умов праці та навчання;
– здійснюють контроль за проведенням інструктажів з охорони праці, безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу;
– здійснюють затвердження посадових інструкцій керівників навчальних закладів з обов’язковим блоком питань з охорони праці, безпеки життєдіяльності;
– щорічно розробляють організаційно-технічні заходи щодо поліпшення стану охорони праці в навчальних закладах.

·         п. 4.1
керівник (ректор, директор, завідувач) навчального закладу:
– відповідає за створення безпечних умов начально-виховного процесу згідно з чинним законодавством, міжгалузевими і галузевими нормативними, інструктивними та іншими документами з охорони праці, безпеки життєдіяльності, цим Положенням;
– не дозволяє проведення навчально-виховного процесу за наявності шкідливих та небезпечних умов для здоров’я учасників навчально-виховного процесу;
– 
забезпечує навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу відповідно до чинного законодавства і цього Положення.

Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 (у редакції наказу МОН від 07.10.2013 № 1365)

·         п. 4
розслідуванню підлягають нещасні випадки, що трапилися з учасниками навчально-виховного процесу під час навчально-виховного процесу і призвели до тимчасового (більш як на один робочий (навчальний) день залежно від типу та організації роботи навчального закладу) або стійкого погіршення стану здоров’я чи їх смерті, а саме:
– травми через нанесення тiлесних ушкоджень різного походження, у тому числі нанесених iншою особою, предметами
– отруєння
– теплові удари
– опіки
– обмороження
– утоплення
– ураження електричним струмом, блискавкою
– інші ушкодження, отримані внаслідок аварій, пожеж, стихійного лиха (землетруси, зсуви, повені, урагани, інші надзвичайні події), контакту з представниками тваринного та рослинного світу

Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 18.04.2006 № 304

·         п. 1.5
в установах та закладах освіти один раз на 3 роки 
складаються плани-графіки проведення навчання та перевірки знань працівників з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності, які затверджуються наказом

·         п. 1.6
відповідальність за забезпечення навчання з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу з наступною перевіркою знань несуть керівники установ та закладів освіти

·         п. 3.2
- в установах та закладах освіти навчання працівників з питань охорони праці проводиться у вигляді складової частини безпеки життєдіяльності, при цьому кількість годин і тематика навчання з питань охорони праці повинна відповідати Типовому положенню про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженому наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15
навчанню і перевірці знань підлягають усі без винятку працівники установ та закладів освіти з урахуванням умов праці та їх діяльності (педагогічної, громадської тощо)

·         п. 3.10
навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності керівників дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, їх заступників, відповідальних за охорону праці, педагогічних та інших працівників, які викладають питання безпечного ведення робіт або проводять інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, а також працівників місцевих органів управління освітою проводиться 
на базі методичних підрозділів відповідних органів управління освітою

·         п. 3.11
усі інші працівники закладів та установ освіти проходять навчання і перевірку знань з охорони праці, безпеки життєдіяльності безпосередньо в установах та закладах освіти, їх структурних підрозділах за місцем роботи обсягом не менше 20 год.

·         п. 3.13
перевірка знань працівників з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в установах та закладах освіти здійснюється комісією, склад якої затверджується наказом. Головою комісії призначається керівник або його заступник, до службових обов’язків якого входить організація роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності

·         п. 3.15
перелік питань для перевірки знань з охорони праці, безпеки життєдіяльності працівників складається членами комісії з урахуванням місцевих умов та затверджується керівником установи чи закладу освіти вищого підпорядкування

·         п. 5.1
працівники установ та закладів освіти під час прийняття на роботу та періодично повинні проходити:
– інструктажі з питань охорони праці;
– навчання щодо надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, правил поведінки та дій при виникненні аварійних ситуацій, пожеж і стихійних лих.

Методичні рекомендації для проведення атестації робочих місць за умовами праці, затверджені постановою Міністерства праці України від 01.09.1992 № 41

·         п. 1.1
основна мета атестації за умовами праці полягає у регулюванні відносин між власником або уповноваженим ним органом і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу в несприятливих умовах

Положення про розробку інструкцій з охорони праці, затверджене наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29.01.1998 № 9

·         п. 1.7
інструкції з охорони праці повинні містити тільки ті вимоги щодо охорони праці, дотримання яких обов’язкове самими працівниками

Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затверджене наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15

·         п. 3.1
працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи, а також учні, курсанти, слухачі та студенти під час трудового і професійного навчання проходять на підприємстві за рахунок роботодавця інструктажі, навчання та перевірку знань з питань охорони праці, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, а також правил поведінки у разі виникнення аварії

·         п. 3.5
навчання з питань охорони праці може проводитись як традиційними методами, так і з використанням сучасних видів навчання — модульного, дистанційного тощо, а також з використанням технічних засобів навчання: аудіовізуальних, комп’ютерних навчально-контрольних систем, комп’ютерних тренажерів

·         п. 3.7
особи, які суміщують професії, проходять навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці як з їхніх основних професій, так і з професій за сумісництвом

·         п. 3.12
перелік питань для перевірки знань з охорони праці працівників, з урахуванням специфіки виробництва, складається членами комісії та затверджується роботодавцем

·         п. 3.16
при незадовільних результатах перевірки знань з питань охорони праці працівники протягом одного місяця повинні пройти повторне навчання і повторну перевірку знань

·         п. 5.7
позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці

·         п. 6.2
за характером і часом проведення інструктажі з питань охорони праці поділяються на
– вступний
– первинний
– повторний
– позаплановий
– цільовий.


НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності

1. Законодавство України про працю (1 год.)

2. Законодавство України про ОП (4 год.)

3. Правові та організаційні основи охорони праці (2 год.)

4. Організація роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності в навчальних закладах установах, підприємствах Міністерства освіти і науки України (1 год.)

5. Електробезпека (1 год.)

6. Пожежна безпека (1 год.)

7. Вибухонебезпека (1 год.)

8. Радіаційна безпека (1 год.)

9. Безпека дорожнього руху (1 год.)

10. Цивільний захист .
Природні загрози та техногенні небезпеки, їх наслідки та профілактика.
Ліквідація аварій. (1 год.)

11. Гігієна навчання та праці, виробнича санітарія.
Медичний огляд (1 год.)

12. Профілактика невиробничого травматизму (1 год.)

13. Психологічні аспекти безпеки праці і життєдіяльності (1 год.)

14. Охорона навколишнього середовища (2 год.)

15. Надання першої допомоги потерпілим у разі нещасного випадку (1 год.)

Перевірка знань

***

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Додаток

 

 

 

Безпека життєдіяльності в школі

Найвища цінність людини - це життя та здоров'я. Змалечку, як дитина тільки починає робити перші кроки, її усюди підстерігають небезпеки:

- удома небезпека йде від електричних, газових, мікрохвильових приладів, пустощів із сірниками;

- на вулиці небезпека йде від необережності на дорозі, використання піротехнічних, вибухонебезпечних предметів і та ін;

Усе це може призвести до біди.

Брак життєвого досвіду, беззахисність і невміння діяти в критичних ситуаціях робить дитину уразливою в усіх відношеннях. Тому про те, як діяти у тій або іншій проблемній ситуації, дитині повинні пояснити батьки і педагоги.

Нормативно-правова база:

·         Лист МОН від 19.05.2016 р. №1/9-253 "Щодо безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу на час літніх канікул" (переглянути).

·         Лист МОН від 20.12.2016 р. №1/9-656
"Щодо безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу на час зимових канікул" (переглянути).

·         Наказ МОН від 26.11.2015 р. №1242
"Про заходи щодо поліпшення профілактики з попередження побутового травматизму серед дітей" (переглянути).

 

 

Безпека на дорозі

«Кожного дня в Україні внаслідок ДТП травмується 9 дітей. Кожні 4 дні на українських дорогах помирає 1 дитина», - жахлива статистика, про яку написав на своїй сторінці у facebook уповноважений з прав дитини Микола Кулеба.

 

“Дорослі, постійно нагадуйте дітям про небезпеку, яка може спіткати на проїжджій частині! Будьте уважними! Життя і здоров’я дитини може вберегти ваша пильність і дотримання елементарних правил! P.S. Раджу обов’язково показати дітям «Азбуку безпеки на дорозі» – мультфільм, який доступно пояснює дітям правила дорожнього руху!”,

Пожежна безпека в школі

Пожежа була і є найнебезпечнішим стихійним лихом. Внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей.

Звертаємо вашу увагу на елементарні знання правил пожежної безпеки:

Як діяти учням та вчителям у разі пожежі в школі?

Насамперед слід негай­но повідомити про пожежу в пожежну охорону (тел.101) зачи­нити двері в класі де го­рить. Якщо через вікно по­бачите охоплене вогнем приміщення, не намагай­теся увійти в нього. Відчи­нені двері перешкодять евакуації – раптовий приплив повітря може призвести до поширення вогню з великою швидкістю.

Повідомте про пожежу дирекцію школи, вжийте належних заходів щодо евакуації дітей та людей із приміщення. Тут особливо важливо не панікувати. Евакуацію проводьте з усього приміщення навіть коли пожежу виявлено тільки в якійсь його частині.

Почувши сигнал тривоги, учні стають біля парт і за вказівкою вчителя залишають по одному класну кімнату. Прямують до місця збору, останнім іде вчитель із класним журналом. Належить зачинити двері класної кімнати й усі інші двері на шляху евакуації.

Діти з одного класу спускаються (по одному) сходами тільки з одного боку, залишаючи другий для інших класів за винятком тих випадків, коли сходи дуже вузькі. Не обганяйте одне одного та не штовхайтесь.

Усі кого не було в школі під час сигналу тривоги, повинні негайно йти до місця збору й приєднатися до свого класу чи групи.

У разі потреби організовують пошуки людей, яких не виявили на місці збору.
Нікому не можна повертатися в приміщення, наприклад по одяг чи книги, без дозволу працівників пожежної частини або директора школи.

На місці збору кожен клас чи група людей займають чітко визначене місце і перебувають там до певних вказівок із боку дирекції. Місце збору повинне бути під навісом чи в іншому приміщенні.

Серед евакуйованих, що зібралися на пункті, проводять перекличку (за класним журналом), аби з’ясувати, чи всі евакуювалися зі школи. Директор школи після сигналу тривоги йде до збірного пункту і там приймає рапорти від усіх підрозділів.

Під час евакуації належить заборонити розмови, щоб було добре чути розпорядження.

Вже до прибуття пожеж­ної охорони слід знати, де саме, у якому приміщенні пожежа і чи всіх евакуюва­ли. Повинен бути план евакуації зі школи. Началь­ника прибулого пожежно­го підрозділу зустрічають, маючи повну інформацію.

Як поводитись під час пожежі в навчальному закладі, коли поруч з уч­нем нема дорослої люди­ни?

Пожежа у твоєму класі, в приміщенні, в якому ти перебуваєш:

- якщо можеш вийти з класу через двері, рятуйся сам і допоможи іншим;
- якщо вихід перекрито вогнем, але поряд є зовні­шня пожежна драбина, використовуй її;- під час пожежі не мож­на ховатися в глухі кути, під парти, шафи, у коморі тощо;- захищай органи дихан­ня і затули щілини під две­рима (ліпше вологими ган­чірками);- подавай сигнали ряту­вальникам.

Пожежа в коридорі:

- перш ніж визирнути в коридор, торкнися тиль­ним боком долоні ручки вхідних дверей. Якщо вона гаряча, не відчиняй - там пожежа;
- якщо ручка дверей холодна, визирни в коридор. Коли там вогонь або бага­то диму зачини двері;- якщо диму небагато і він іде з низу, це означає, що пожежа - на нижніх повер­хах. Не спускайся вниз, зай­ди в клас, зачини двері, че­кай на допомогу рятуваль­ників;- якщо неможливо зали­шити приміщення, а в тебе є мобільний зв'язок, зате­лефонуй за номером «101», щоб повідомити про себе. Стояти слід у при­міщенні з виходом до вікна;- якщо пожежа сталася вище поверхом, спускайся вниз сходами, захистивши органи дихання.

Профілактика

У перший день навчаль­ної чверті проводять інструктаж з усіма дітьми і персоналом щодо проце­дури евакуації на випадок пожежі. Його повторюють раз на чверть чи півріччя, про що роблять відповід­ний запис у класному жур­налі. Варіанти евакуації можуть змінювати.

У приміщеннях та на території закладу освіти за­боронено курити і розкида­ти запалені сірники, засто­совувати в приміщеннях відкритий вогонь (паяльні лампи, факели тощо). Не дозволено розпалювати вогнища, спалювати сміття, відходи, пакувальні мате­ріали.

Належить постійно три­мати робоче місце в чис­тоті. Використовувати по­жежний інвентар та інстру­менти можна тільки за призначенням.

Не користуватися у приміщен­нях електрокип’ятиль­никами, електрочайниками (крім спеціально відве­дених і обладнаних для цього місць), не залишати без нагляду ввімкнені в електромережу кондиціонери, комп’юте­ри, радіоприймачі тощо.

Черговим учням після за­кінчення уроків належить зачинити вікна, вимкнути освітлення, електрожив­лення приладів та облад­нання (за винятком черго­вого освітлення та електро­обладнання, яке, за вимо­гами технології, повинно працювати цілодобово).

Слід оглянути приміщен­ня, переконатися, що немає порушень, які мо­жуть призвести до пожежі, й тільки після цього замк­нути двері. У разі виявлен­ня порушень доповісти черговому вчителеві, клас­ному керівнику, керівнику навчального закладу або працівникові, який його за­міщує.

Кожен учасник навчаль­но-виховного процесу, який виявив пожежу або її озна­ки (задимлення, запах горілого чи тління, підвищення температури в приміщенні тощо), зобов’яза­ний:
- негайно повідомити про це за телефоном «101» у пожежну частину (слід чітко назвати адресу об’єкта, місце виникнення пожежі, що саме горить, а також своє прізвище);
- задіяти систему оповіщення людей про пожежу й під керівництвом дорослих розпочати евакуацію із будівлі в безпечне місце відповідно до плану еваку­ації.

 

Заборонено викорис­товувати пожежний інвен­тар та обладнання для по­треб, не пов’язаних із по­жежогасінням.

 


НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

·         Лист МОН від 01.08.2013 р.№1/9-524
"Про стан протипожежного стану навчальних закладів" (переглянути).

·         Лист МОН молодьспорту від 02.08.2012 р. №1/9-545
"Про заходи щодо протидії пожежам у пожежонебезпечний період 2012 року" 

·         Наказ МОН молодьспорту від 25.07.2012 р. №840
"Про заходи щодо попередження травм і загибелі дітей під час пожеж"

 

 

Електробезпека в школі

·         Лист МОН від 07.08.2013 р. №1/9-531
"Щодо попередження електротравмування"